‘Samenleving kies jouw djadjaman of -uma’

Argos Suriname heeft de ‘Djadja Sma Fu Sranan’ campagne gelanceerd. Het ligt in de bedoeling dat personen in de samenleving een voor hen djadja-sma voordragen. Er zal vervolgens een selectie gemaakt worden van de voordrachten die genomineerd zullen worden. In deze campagne gaat de organisatie op zoek naar de djadjaman of -uma van Suriname. Hiermee wil de organisatie waardering voor rechtgeaarde burgers van Suriname kracht bijzetten en de Surinaamse samenleving een hart onder de riem te steken.Argos Suriname kwam op het idee nadat zij op 15 november 2017 een nieuwe verpakking voor cement op de markt bracht waarop de woorden krakti, eenheid, tranga en vertrouwen staan aangegeven. Zo ontstond namelijk het fundament van deze campagne. ‘Het zijn de waarden die een ware djadjaman of -uma bezit, deelt en uitdraagt. Zij die hun hand uitsteken naar de medemens, zonder daar iets voor terug te vragen en of zij die niet stilstaan bij woorden, maar verder gaan met daden. Zij met een doel, zij die zichzelf overtreffen.’
ProcesNadat de genomineerden zijn uitgekozen zullen zij geprofileerd worden op de Argos djadja-sma facebook pagina. Op basis van hun opvallende en unieke verhalen zullen 5 personen worden geselecteerd. Van deze 5 personen wordt een filmpje gemaakt zodat hun bijzonder verhaal gedeeld kan worden met heel Suriname. Na verificatie wordt dit verhaal gedeeld op facebook. Een commissie selecteert samen met het publiek 1 kandidaat, die de djadja-sma het beste gestalte kan geven. Het voordragen is simpel. Vanaf 5 april tot en met 31 mei 2018 kunnen voordrachten opgestuurd worden via email naar infochetskeys.sr of via een private message op de facebookpagina van Argos djadja-sma. Men dient aan te geven waarom men de persoon voordraagt.
Deze kandidaat wordt niet alleen in de schijnwerpers geplaatst, maar ontvangt van Argos teven een geschenk ter waarde van SRD 10.000 als blijk van waardering voor zijn /haar bijzondere inzet . De overige 4 genomineerden ontvangen elke een geschenk ter waarde van SRD 5000. Op 30 juli 2018 vindt de bekendmaking plaats van de campagne.
NK

Bericht: >‘Samenleving kies jouw djadjaman of -uma’